2006 Ford Taurus: svanesang

Modelår 2006 vil ende forkyndede Taurus navnet og for denne forfatter er det en bittersød tid som Ford Pension hvad engang den bedst sælgende bil i hele Amerika.

Når Ford indført Taurus sammen med sin fætter Mercury Sable i midten af 1980 ‘ erne repræsenterede bilen en radikal afvigelse fra standard amerikanske bil i dag. Forholdsvis store, front wheel drive, og meget aerodynamiske, Taurus hurtigt steg til toppen af amerikansk bil-hitliste og blev den bedst sælgende bil i flere år i træk. En meget forsinket, “reskinning” forekomme ikke indtil 1996, ca. ti år efter Taurus og Sable blev først frigivet. Den nye stil, opfattes af nogle for at være grim, koste hurtigt Ford salg som nyere og mere moderne Toyota Camrys og Honda aftalerne ud fik linjen. Små ændringer i typografi inkorporeret med modelår 2000 tog nogle af kanten ned, men af, derefter Taurus blev anset for at være for gamle og udkonkurreret af konkurrencen.

Jeg købt en alle nye 1994 Taurus og holdes bilen i syv år, reoler op 117.000 miles før de beslutter det var tid til at handle i bilen efter noget nyere. Jeg fandt tur til at være komfortabel, den indvendige plads til at være ekspansiv, og jeg nød den overordnede stil af bilen. Jeg var også en af de første mennesker til at købe en Taurus i den dengang nye Hunter Green farve, en attraktiv dybe grønne, der blev beundret af mange.

Når 2001 rullede rundt, valgt jeg at leje en Saturn L-udgaven i stedet for at gå med Taurus. Jeg havde brug for noget lignende i størrelse med Taurus og dengang Saturn havde en leasing aftale, der ikke kunne slå. Derudover var jeg stadig ikke imponeret med Taurus som jeg følte havde været ud manipuleret af andre biler i sin klasse. Så jeg tog hjem Saturn og doneret min Taurus til nyre Foundation.

2005 modelår repræsenteret de sidste år, at Ford ville tilbyde Taurus gennem forhandlere; for 2006 Taurus er kun tilgængelig som en flåde bil og det er uændret i forhold til det foregående års model. Den langsomme sælgende Sable var nådigt aflive et år tidligere.

Til Ford betød koncentrerer sig om lastbiler og SUV’er forsømme meget af deres bil linje op, herunder Taurus. Større og stærkere SUV’er, herunder ekspedition og udflugt, blev indført som USAs smag fortsatte med at flytte fra biler til SUV’er. Desuden, den nogensinde populære F Series afhente lastbiler gik gennem regelmæssig stil og manipulation ændres hvert fjerde år eller deromkring som gjorde Explorer, Fords mellemstore SUV.

Højere gaspriser og skiftende smag er igen påvirker vadesteder linje op. Den muskuløse udflugt er væk og nye biler herunder fem hundrede og Fusion er nu en del af linjen op. Disse to nye modeller repræsenterer en frisk ændring for Ford og et løfte om, at den en gang opmærksomhed Taurus vil blive givet til de nye modeller. For at, er jeg glad for.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *